۱۳۸۲ اردیبهشت ۲۰, شنبه

همه بازيگران من!

اعتراف مي کنم که: 1- از اوني که فکر مي کردم و از انتخاب ده فيلم محبوب خيلي سخت تر بود. 2- اصولاً انسان فراموشکاره. به اين ليستهايي که تو کامنتها هست و ليست خود من نگاه کنيد و ببينيد چندتا مال دهه 90 و قرن 21 هستند. 3- سيستم ستاره پروري هاليوود بدجوري ما رو تحت سلطه داره. نصف فيلمهاي محبوب من اروپايي هستند ولي هنرپيشه ها، اغلب امريکايي! 4- اينها بازيگران محبوب من تا اين تاريخ هستند. ولي چه کسي ميدونه فردا چي ميشه!

زنها:
1- اينگريد برگمن. "يه فرانک براي چيزي که تو سرته!"- کازابلانکا
2- آدري هپبورن. فرشته اي که ناگهان روي زمين فرود آمده بود. براي همه فيلمهاش، بي هيچ استثنايي.
3- ژوليت بينوش. براي آبي (کيشلوفسکي)
4- مريل استريپ. دستگيره دري که هيچ وقت باز نشد، پاهايي که هيچ وقت ندويدند...- پلهاي مديسون کانتي
5- نيکل کيدمن. حتي اگه فقط در Eyes wide shut بازي کرده بود.
6- وينونا رايدر. "با من بيا جاناتان."- دراکولاي برام استوکر
7- کريستين اسکات تامس. بيمار انگليسي، چهار عروسي و يک تشييع جنازه
8- دمي مور. يک ميليون دلار چقدر است؟- پيشنهاد بي شرمانه
9- ليزا مينه لي. "زندگي يک کاباره است."- کاباره
10- جودي فاستر. فقط براي راننده تاکسي
(کاش يه فيلم ديگه از آدري توتو (آملي پولن) ديده بودم)

مردها:

1- داستين هافمن. بهترين بازيگر زن دنيا!- توتسي
2- همفري بوگارت. "Here's looking at you, kid"- کازابلانکا
3- رابرت دو نيرو. "با مني؟ بامن؟؟ نه، با مني؟"- راننده تاکسي
4- چارلز اسپنسر چاپلين. نيازي به توضيح هست؟؟
5- آل پاچيو. "هو آه!"- بوي خوش زن
6- جک لمون. "اما من يه مرد هستم!"- بعضيها داغشو دوست دارن
7- هيو گرانت. سيماي مرد انگليسي مبادي آدابي که فرو ميريزد- ماه تلخ
8- کوين اسپيسي. واقعاً کايزر هوزه کي بود؟- مظنونين هميشگي
9- راسل کرو- از يه گلادياتور تا يه خبرچين و بعد يه دانشمند سايکوتيک چقدر راه هست؟- گلادياتور، نفوذي، ذهن زيبا
10- اينو کنتي اسموکتونوفسکي. "اگر او را نيافتيد بيني شما راهنماييتان خواهد کرد."- هملت
*****
از ايرانيها فقط سه نفر يادم ميان: عزت الله انتظامي، علي نصيريان و نيکي کريمي. ولي نمي تونم جايي تو اين ليستها براشون پيدا کنم.
*****
اينهم يه راهشه: پولسازترين بازيگران سينما.
با فرشيد بي حساب شديم: دو مورد مشترک و يه گردن شکسته!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما: