۱۳۸۱ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

من و جشنواره-1

عين مال خارج!
اين امتحان آمار شکرخدا تموم شد و من از ديروز زندگي جشنواره ايم رو شروع کردم. تا آخر جشنواره -اگه بشه- يه سري مطلب داريم با همين عنواني که ميبينين (من و جشنواره). اين مطلب سه قسمت داره: ديروز (شرح فيلمهايي که ديدم و نظرم در مورد اونها يا کل جشنواره و يه کيفيت گذاري شخصي از بي ستاره تا چهار ستاره)، امروز (فيلمهاي خوبي که امروز ميتونين ببينين) و فردا (فيلمهاي خوب روزهاي آينده). اينهم از اول کار بگم که من تو جشنواره فقط سراغ فيلمهاي خارجي ميرم و اينجا معرفي فيلم ايراني نخواهيم داشت مگر موارد استثنايي.

ديروز

مرد بدون گذشته (آکي کورسماکي، فنلاند-2002) نامزد نخل طلاي کن و برنده جايزه بهترين بازيگر مرد و جايزه ويژه هيات داوران کن. نامزد سزار و اسکار اروپايي. يه فيلم خوش ساخت با همون فضاي سرد و بي احساس کارهاي کوريسماکي. آدمهاي حاشيه اي اسير دموکراسي به ظاهر کارامد يه کشور به ظاهر آروم. هيچ فکر مي کردين هلسينکي يه جاي اينقدر خطرناک با اينهمه بي خانمان باشه؟
ارزش گذاري: ***
حاشيه: کيفيت نمايش سينما فرهنگ طبق معمول خوب بود. زير نويسها گاهي غلط يا ناقص بودن و گاهي اعصاب خرد کن. صف؟ قابل تحمل، نه چندان شلوغ که غير ممکن به نظر بياد.

امروز

سينما فرهنگ ساعت 11 و 19:30 بولينگ براي کلمباين (مايکل مور، امريکا-2002)
عصر جديد 1 ساعت 11 شهر اشباح (انيميشن، ژاپن-2001)
فلسطين 3 ساعت 11 قتل (کوبريک، امريکا-1956)
فلسطين 3 ساعت 15:30 صبح بخير (ياساجيرو ازو، ژاپن-1959): به نظر من بهترين فيلم اوزوست. اگه تو تلويزيون نديدينش بشتابيد!

فردا

سينما فرهنگ ساعت 16 بولينگ براي کلمباين (مايکل مور، امريکا-2002)
عصر جديد 2 ساعت 12 ميکروکاسموس (ژاک پرن، فرانسه-1996): ببينين اگه حوصله فيلم حشره اي ندارين صف رو شلوغ نکنين. من فردا مي خوام اينو ببينم!
*************
هومن کجايي که بي تو جشنواره صفا نداره. يادته چندتا فيلم کوروساوا به زبان اصلي بدون زيرنويس ديديم؟ چند تا فيلم فقط من و تو توي سالن بوديم؟ هر فيلم عتيقه اي که يکيمون ميرفت حتماً اون يکي رو ميديد؟ جشنواره هم جشنواره هاي قديم!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما: