۱۳۸۱ مهر ۲۳, سه‌شنبه

هوا آفتابي و صاف است و افق ديد به اندازه کافي وسيع است.
با افزايش دور موتور تا 100 درصد، کابين به لرزه مي افتد. صداي پس سوز با وجود گوش خراش بودن لذت بخش است. فلپ ها را به اندازه لازم براي بلند شد باز مي کنم. با آزاد کردن ترمز چرخها، با يک تکان توي صندلي فشرده مي شوم. مي شود لرزش چرخها روي باند را احساس کرد. سرعت به حدود 200 نات رسيده. با عقب کشيدن اهرم، دماغه بالا مي رود و بعد از يک ثانيه هواپيما از زمين کنده مي شود. چرخها را جمع مي کنم .سرعت روي 270 نات و در حال افزايش است. ارتفاع 700 پا. شروع به غلتيدن روي پهلوي راست مي کنم. با يک نگاه به سمت راست مي توان درختها را به روشني ديد که گويي از زير هواپيما مي گريزند. جهت 090 و ثابت، ارتفاع 5000 پا، سرعت 450 نات، فلپها بسته. لرزش کابين به خوبي نشانگر جريانهاي هواي بيرون کابين است. پس سوز را خاموش مي کنم و دور موتور را به 70 مي رسانم. کم کم به فراز ساحل رسيده ام. خشکي با قوسي ملايم به آب مي رسد. دريا آرام است و موجهاي کوچک آن به خوبي از اين فاصله ديده مي شوند. جهت را به 180 تغييرمي دهم و پس سوز را دوباره روشن مي کنم، دور موتور: 100 درصد. انعکاس خفيفي از شعله هاي توفنده خروجي جت در درون کابين ديده مي شود. صدا دوباره گوش خراش شده. سرعت 520 نات. به نا گاه شروع به اوج گيري مي کنم. چشمهايم به خاطر 4 جي فشار مثب براي چند لحظه همه چيز را قرمز مي بيند. موتورهاي جت هواپيما را مانند يک موشک به ارتفاع 15000 پايي پرتاب مي کنند....

اين تجربه پرواز من با Strike Fighters: Project 1 بود. اين شبيه ساز پرواز، که همين ديروز آنرا خريدم، از جديدترين هاي نوع خود مي باشد که فعلا در مرحله ساخت است و آنچه در بازار پيدا مي شود را مي توانيد نسخه بتاي آن بدانيد.
گرافيک خوب و حرکتها و لرزشهاي بسيار طبيعي کابين از خصوصيات اين شبيه ساز است. به اينها کنترلهاي خيلي طبيعي پرواز را هم اضافه کنيد.
اما اين شبيه ساز چندان بدون عيب نيست و از بزرگترين اشکالات آن مي توان به نا هماهنگي صداي موتور با کاهش يا افزايش دور موتور اشاره کرد. براي مثال در دور موتور کمتر از 70، موتور کاملا ساکت مي شود و هيچ صدايي جز صداي مکالمات شنيده نمي شود. صداي باز و بسته کردن فلپها، اسپويلرها و چرخها هم شنيده نمي شود که اثر نا مناسبي روي احساس طبيعي پرواز مي گذارد.
سايت شرکت سازنده اينجاست.
سي دي را هم از يک فروشگاه اينترتني (آنلاين) خريدم که با گرفتن سفارش، مورد درخواستي را بدون گرفتن هزينه حمل و نقل با پيک در محل تحويل ميدهد و اسم با مزه اي هم دارد: غول!



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما: